26. červenec 2018

TEDxPragueED 2018

Radost

O akci

Škola hrou“ - Komenského heslo, které kdysi viselo snad v každé školní budově, zůstalo pevně vryto do paměti většiny z nás. Z dob, kdy jsme chodili do školy, si už mnohem méně z nás pamatuje, že bychom si tam opravdu hráli. Že bychom se do školy každý den těšili a učení by pro nás bylo, spíš než nepříjemná povinnost, prostě radost.

Jak jsou na tom dnešní děti? Nudí se ve školách stejně jako před 150 lety? A co dospělí a dospívající - přiblížili jsme se Komenského ideálu, učíme (se) s radostí? Mnohé alternativní školy se o to snaží, hodně se o tom mluví, ale posunulo se někam vzdělávání jako celek? A je to vůbec potřeba?

Možná jsme naivní a učení s radostí je utopie. A k tomu, abychom se něco naučili, je nakonec stejně potřeba jen spousta drilu. A nebo ne?

Tyto otázky si budou klást řečníci během půldenního setkání TEDxPragueED 2018. Přijďte se s námi zamyslet, inspirovat se a povídat si o tom, jak by mělo vypadat školství. Ať už to dopadne jak chce, bude to radostné a nabíjející!

Lokace

Divadlo ABC
Vodičkova 28
110 00, Praha 1

Vstupenky

  • Standardní cena: 550 Kč


 Zakoupením vstupenky získáváte vstup na inspirativní setkání věnované budoucnosti vzdělávání TEDxPragueED 2018: Radost. Kromě svěžích myšlenek zajímavých osobností, které během večera vystoupí, si budete moci dopřát také Radost během doprovodného programu.

Řečníci

  • Michael Šebek

    detail

    Michal Šebek je profesorem kybernetiky na ČVUT, vedoucím Katedry řídicí techniky Elektrotechnické fakulty a spoluzakladatelem Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky. Pracoval na ETH Zurich, Twente Universiteit a v Akademii věd. Je často citovaným odborníkem na teorii automatické řízení, síťové a multiagentní systémy, formace robotů, autonomních aut, letadel a satelitů. Publikoval stovky vědeckých článků ve špičkových světových časopisech. Založil firmu PolyX. Vedl desítky projektů EU, NATO, mezinárodních a tuzemských. Koordinuje smluvní výzkum katedry pro Honeywell, Porsche, US Navy, Volkswagen a další. Přednáší oblíbený i obávaný bakalářský kurz Automatické řízení, o kterém studenti dokonce skládají písně. Na ČVUT vytvořil elitní studijní program Kybernetika a robotika. Spoluzaložil magisterský program SpaceMaster, kde jsou studenti každý semestr na jiné evropské univerzitě.

    Vychoval desítky doktorandů, dnes úspěšně působících po celé Evropě. Vede Evropský průmyslový doktorát s belgickou firmou Siemens Industry Software. Založil populární Robosoutěž pro střední a základní školy z celé ČR. Pro Radu vlády hodnotí výsledky české vědy. Získal Cenou Wernera von Siemense pro nejlepšího pedagoga. Neúnavně bojuje za zlepšení kvality našich škol a zabývá se metodami jejich řízení. Rád se zamýšlí nad budoucností a dopady technologických změn na společnost.

    zavřít
  • Michaela Puchalková

    detail

    Míša v roce 2000 přivezla z Francie improvizační zápasy, založila první improvizační tým pra.l.i.ny. a podílela se na vzniku české Improligy. Záhy zjistila, že principy, hodnoty a postoje improvizátora mají přesah do reality. Že Nechat druhého zazářit, Aktivně naslouchat, Přijímat a rozvíjet nápady partnera, Reagovat na tady a teď funguje na scéně i v životě.

    Od roku 2007 pracuje prostřednictvím aplikované improvizace s týmy v nadnárodních společnostech, s menšími pracovními kolektivy, neziskovými organizacemi, s učiteli i školami. Vede pravidelné kurzy „Rodiče & děti improvizují“ a Improvizační tréninky pro dospělé a trenéry. Míša považuje za svou morální povinnost šířit principy improvizace napříč vzdělávacími systémy.

    Věří, že improvizátor neimprovizuje, improvizátor je připraven a že když si nedovolíš dělat chyby, tak hra mizí a nahradí ji strach. Na to má řešení: Vezmi chybu do hry.

    zavřít
  • Blogger Táta parťák

    detail

    Je tátou dvou dětí. Když byly jeho synovi tři roky, uvědomil si, že jeho přístup k němu vede k opakovaným konfliktům, a začal pátrat po důvodech, a po způsobech, jak k dětem přistupovat jinak. Cílem bylo, aby jejich interakce byla bez poražených za současného zachování vlastních hranic. Inspiroval se myšlenkami respektujícího rodičovství a začal těžkou práci odlupování slupek vžitých výchovných vzorců založených na kontrole a rodičovské nadvládě nad dětmi.

    Od roku 2016 píše blog Táta Parťák, založený na myšlenkách respektujícího přístupu k dětem a sdílení jejich příběhů na toto téma. Zastává názor, že děti se učí nápodobou a hrou, že děti jsou také lidé, a že si nezaslouží o nic méně úcty a respektu než dospělí. Od tohoto roku je členem iniciativy Svoboda Učení. S ní prosazuje myšlenky dobrovolnosti ve vzdělávání a předávání zodpovědnosti za vzdělávání dětem.

    TEDx je pro něho studnicí myšlenek a názorů, které otevírají oči a nutí člověka přemýšlet a někdy i přehodnotit svoje dosavadní životní postoje. K TEDx se dostal přes legendární přednášku Kena Robinsona o tom, jak školy zabíjí v dětech kreativitu. K jeho nejoblíbenějším videím z TEDx patří dále emotivní video Modern Warrior od Daniela Mandera a z českých pak přednáška doktorky Jany Nováčkové, jak se z touhy učit stává sběratelství známek. Na TEDx se chce podělit o svoje zážitky ze společného hraní edukativní hry Minecraft s dětmi, a o závěry, ke kterým při tom došel z pohledu učení a vzdělávání. Nakonec by rád položil všem několik otázek k zamyšlení, na které sám hledá odpovědi.

    zavřít