Umělecký jazyk

Tomáš Dvořák TEDxPragueSalon 2015 #2 - Music

Tomáš Dvořák (*1978) aka Floex je skladatel, multimediální umělec a producent žijící v Praze. Ve své tvorbě propojuje elektronickou a akustickou hudbu do svébytné atmosférické podoby. Jeho klíčovým nástrojem je klarinet, na který hraje odmalička. Ten ho ovlivnil nejen instrumentačně ale i ve více monofonním (kontrapunktistickém) a méně harmonickém způsobu jakým o hudbě přemýšlí. Do povědomí se jeho hudba dostala především díky debutové desce Pocustone (2001), na kterou, po delší umělecké odmlce v průběhu níž se věnoval spíše novomediálnímu umění, navázal deskou Zorya (2011) a EP Gone (2013). Tomáš je také znám svou spoluprací s nezávislým herním studiem Amanita Design. Vytvořil soundtracky ke hrám Samorost (2006) a Machinarium (2009), v současnosti dokončuje zatím největší projekt – soundtrack pro “Samorost 3”. Dvořák je také autorem několika unikátních hudebních interaktivních instalací a performancí (RGB, Křižovatka, Ž}ivá Partitura), které usilovali o hledání nových možností vytváření hudby zejména v propojení se současnými interaktivními technologiemi. Jeho poslední práce Archifon I. (www.archifon.org), vytvořená ve spolupráce s Danem Gregorem, sklidila ohlas v řadě médií v BBC, Wired, Forbes, atd. Archifon II byl ve stejném roce prezentován na bruselském festivalu Nuit Blanche , Archifon III dokonce na festivalu Ars Electronica 2014! Za svou hudbu získa řadu ocenění (3 x Andělé, nominace na Vinyla a Apollo ceny, ocenění Qwartz Awards, Machinarium, jako nejlepší soundtrack ve světově nejčtenějším časopisu o hrách PC Gamer), ale za největší “vnější pochvalu” sám považuje to, že jeho tvorbu sami objevili a ocenili jeho známější kolegové jako je Jon Hopkins, Paul Hartnol z Orbital, Joe Acheson z Hidden Orchstra, God Speed You Emperor nebo i Deadmaus.